Tražite Investiciju? Postavite Sebi Ova 3 Pitanja Prvo

Statistički podaci izveštavaju da oko 75 odsto početnih preduzeća zasnovanih na preduzećima ne uspevaju, zato se potrudite da odgovorite na ova tri pitanja pre nego što započnete posao.

Ima puno prostora za pronicljivo preduzetništvo, ali konkurentna priroda industrije ne ostavlja prostor za neograničeni rast, naročito dok privreda i dalje oscilira. 

Sada je više nego ikad važno da se preduzetništvo bude pametno. Kao akademski direktor programa za upravljanje tehnološkim upravljanjem (EMSTM) Univerziteta Columbia Universiti, uvek preporučujem svojim studentima da dođu za sto sa dobro osmišljenim, dugoročnim poslovnim planom. Sada kada se bavimo ekonomskom situacijom bez presedana, insistiram da svi preduzetnici rade isto.

Harvard Business School izvještava da 75 posto startupa koji se bave rizikom ne uspijeva, što ukazuje da previše ljudi skače u igru nespremno. 

Pejzaž poduhvata će se uveliko razlikovati nakon stabilizacije tržišta. Ono što se ipak neće promeniti je činjenica da ćete na sve morati biti spremni. Ako ste tehnološki izvršni direktor koji razmišlja o traženju kapitala za buduću ideju, postavite sebi ova tri pitanja pre nego što počnete:

1. Postoji li tržište za ovu ideju?

Da bi zaista bili uspešni, rukovodioci koji traže kapital za novu ideju moraju biti voljni da razmišljaju van okvira i savetuju se sa ljudima koji im mogu pomoći da se izbore sa „problemom“ koji će njihova ideja pomoći da reši. 

Razlog broj 1 zbog kojeg startupi propadaju je pogrešno tumačenje potražnje na tržištu – to se nalazi u 42 odsto slučajeva. Morate da istražite. Potražite trendove i predviđanje podataka i obratite se stručnjacima koji će vam dati uvid koji možda neće odmah pasti na pamet.

Na Columbia-i, svaki student mora da napravi poslovni plan za ideju i da je odbrani u tri kruga prezentacije panelu profesora, mentora i poslovnih profesionalaca. Ova vrsta spoljne perspektive je kritična da vam pomogne da vidite potencijalne slepe tačke u vašoj tržišnoj strategiji i poslovnom modelu.

2. Kome mogu da verujem da mi može pomoći?

Ne razvijajte se silom u procesu razvoja. Mentorski startapovi rastu tri i po puta brže i skupljaju sedam puta više novca od onih koji su zamišljeni sami. Mentor koji vam može pomoći oko vaše ideje i uputiti vas kako da se fokusirate i pametno uložite vreme može doneti značajnu ulogu. Zato je njegovanje takvih odnosa jedna od najvažnijih stvari koje možete učiniti kada tražite kapital.

Program Columbia stavlja veliki naglasak na mentorstvo. U stvari, svaki student je uparen sa profesionalcem koji odgovara njihovim interesima ubrzo nakon početka studija. 

Mentori biraju svoje mentore gledajući njihove predloge projekata, a mečevi se prave na osnovu ekspertize mentora ili sposobnosti da se pomogne učeniku u skladu sa ovim predlogom. Ovaj proces je važan: Kada mentor izabere mentora, to im daje dodatni podsticaj da se posvete njihovom uspehu.

Ne morate da čekate da vas mentor potraži. Jednostavno pronađite poverljivca koji deli vašu energiju i uzbuđenje zbog vaše ideje. Potrebna je zajednička preduzetnička strast i strateška vizija da bi se postigao vrhunski učinak tima koji su ocenili spoljni ulagači rizičnog kapitala. Potražite mentora, partnera ili kolegu koji je uzbuđen zbog vaše ideje kao i vi i bićete na pravom putu.

3. Da li je skalabilan?

Partnerstva nisu samo bitna u mentorstvu; pronalaženje partnera koji deli strast prema vašoj ideji povećava izglede za skalabilni uspeh. Startapovi sa dva suosnivača, na primer, obično imaju 30 odsto više ulaganja, dožive tri puta veće stope rasta kupaca i imaju povećanu verovatnoću da se ne budu preterano smanjili.

Jednom kada identifikujete dobrog partnera, razmislite o budućnosti svoje ideje i napravite vremensku liniju ciljeva. Neki preporučuju da se izdvoji pet godina rasta, razvojni koraci i potencijalne promene na tržištu, ali krajnja vremenska veza zavisi od vaših konkretnih ciljeva. Smetanje vaše ideje iziskuje pravu kombinaciju strasti i strategije.

Rukovodioci koji žele da svoju ideju podignu na viši nivo obično su fokusirani samo na to kako će u početku prikupljati novac. Ostvarivanje profita u razumnom roku je jednako važno.

Sada je više nego ikad vreme za inovacije. Tržišta se menjaju i ima mesta za one koji mogu da iskoriste i reše probleme strateški. 

Uveli smo ovu metodičku ideologiju kod naših studenata u Kolumbiji mnogo pre nego što je trenutna kriza poremetila međunarodnu ekonomiju, ali pozivamo sve preduzetnike ili tehničke stručnjake koji traže kapital da koriste iste tehnike. 

Ako želite da izgradite snažne slučajeve uspeha, identifikujte određenu tržišnu potrebu, potražite mentora ili partnera i proverite da li imate plan razmere sa prostorom za nepredviđene slučajeve. Ako preduzetnici pojure u poduhvat bez plana za izgradnju stabilnog poslovnog modela, njihova sjajna ideja ostaće upravo to.